2011. július 7., csütörtök

Amikor a rugóláb nagy hátrány

Tegnap pontosan olyan Álomgazdi jelentkezett Aprókáért, akit elképzeltem számára, amilyet megérdemel. Annyira olyan, hogy szinte hihetetlen.
Miattam mégis meghiúsult az örökbeadás, nem mertem vállalni annak kockázatát, hogy a nagy teraszról madárcsicsergést, macskanyávogást hallva vagy az egyik gazdi távozását érzékelve fogja magát és helyből felugorjon a korlátra, onnét a semmibe. 160 cm magasról nem jó ugrálni, de még nagyobb gond, hogy a kert közös, onnét esetleg leléphetne. Nagyon sajnálom, mert a jelentkező család és Apró remek páros lett volna. Kár, hogy még nem találták fel az üvegnél is láthatatlanabb falat.

A kisasszony napjai jól telnek, egyre gyönyörűbb és nagyon jó kutya. Mindent elles Jerryéktől és igen tanulékony. Minap reggel kiengedtem őket pisilni, utána mindegyik spurizott vissza a saját helyére. (Merthogy 7 órakor ők még nem kelnek fel!) A szobaajtó nyitva maradt Jerry birodalmához, egyszer csak megjelent Apró és egyenesen az ágyba igyekezett. Jerry elég csúnyán nekiesett. Azóta Apróka reggel előbb óvatosan benéz az ajtón, lépésenként oson, figyeli Jerry reakcióját és tisztes távolságban, az üres kosárban helyezkedik el.

Ma Chilike Mátyás madarat fogott a kertben, persze rohant a falka, én utánuk, hogy mentsem a menthetőt. Jerry vette át a madarat, én visítoztam, miközben próbáltam rábírni, hogy engedje el. A végén már nem is a madarat féltettem, hanem Jerry szemét, mert nagyon közel volt hozzá a madár félelmetes csőre. Ezalatt Apró teljesen lázba jött, ugrált körülöttünk, szurkolt, segített Jerrynek. Azért megmenekült a szajkó, talán az volt a szerencséje, hogy sokkot kapott és mozdulatlanul feküdt a hátán. Jerryt gyorsan bevittem, a két lányt pedig le tudtam hívni a madárról. Még mielőtt biztonságos helyre tettem volna magához tért, röpdösött egyik tujáról a másikra, aztán el tudott repülni a szomszédba, ahol nincs se kutya, se macska.

Apró esténként hatalmas bogarakat fogdos, korábban nem találkoztunk ilyenekkel. A cserebogárra hasonlítanak, de kétszer akkorák és csíkosak. Amint meglátom elveszem tőle, azt sem hagyom, hogy csigát, békát piszkáljon, mióta megtudtam, hogy ezzel milyen veszély fenyegeti. Talán másnak is hasznos lehet, érdemes elolvasni.

Talp párnák begyógyultak, már csak a helye látszik a sérülésnek. Hétfőn elkísértük Montit a rendelőbe varratszedésre, egyúttal Apró is megkapta második kombi oltását.

Pár kedvenc a legutóbbi képek közül: